Mit hoznak a következő évek a virágkereskedők számára?

Publikálva: 2013/05/14

A Holland Virágiroda piaci előrejelzése 2016-ig bizakodó a virágfogyasztással kapcsolatban, mert világviszonylatban 46 %-os növekedést jelez. A növekedés jelentősebb lesz a cserepes növények forgalmában.

Nagymértékben megváltoznak a fogyasztói vásárlási szokások. Sokkal több közösségi felelősségvállalás jellemzi a fogyasztói magatartást. Előtérbe kerül a fenntartható fejlődés, erőteljes vágyódás a természetes környezethez, a környezeti értékek megőrzése iránti törekvés.

A virág nagy- és kiskereskedők számára nem kedvező hír, hogy a szupermarketek, a “csináld magad mozgalmak”-at népszerűsítő barkácsáruházak és a kertészetek piacrészesedése megnő a virágüzletek rovására.

A szupermarketek és barkácsáruházak dömpingáras cserepes növény és újabban már a vágott virág kínálatával, árban nem lehet versenyezni. A számítások szerint a következő években ez a folyamat jelentős piacveszteséget fog okozni a virágüzleteknek. Ez, sajnos a virágkötő szakemberek és a virágboltok számának a fogyatkozását fogja eredményezni. Ugyanakkor akik megőrzik pozíciójukat nagyobb nyereségre fognak szert tenni. Az eredmény: kevesebb virágüzlet, de nagyobb nyereség.
/forrás: www.flowercouncil.org/

Hogyan tud egy virágüzlet fennmaradni a multis versenytársak mellett!

Még inkább megnő a jelentősége Elmer Wheeler híres amerikai üzletember mondásának: (Don’t Sell The Steak, Sell The Sizzle) Ne a marhaszeletet add el, hanem a sült húst!

Egy virágüzlet magasan túlemelkedik az önkiszolgáló szupermarketek és barkácsáruházak lehetőségein, mert minőséget, kézimunkát, sőt művészi kézimunkát nyújt a vevőinek. Közvetlen kapcsolatot tart a vevőkkel, megismeri azok vásárlási szokásait, ajánlatait alkalmazhatja ezekhez az igényekhez. Másik pálya, más módszerek. Megváltoztak a körülmények!

Mit nyújthat egy nagykereskedő?

A Sum és Társa kft. az Első Országos Minőségi Virág Hálózatot, jó minőségű virágot, széles választékot és marketing támogatást!

A minőség és szépség iránti igényt új termékekkel próbáljuk kielégíteni. Ennek jegyében kezdtük meg a kenyai Batian rózsák importját és forgalmazását, mert meggyőződésünk, hogy ilyen minőségű és ár-értékarányú rózsa nincs a magyar piacon.

A marketing támogatást az Első Országos Minőségi Virág Hálózat biztosítja: továbbképzéssel, tréningekkel, virágkötészeti workshopokkal és bemutatókkal segíti tagjainak szakmai fejlődését. Egy virágbolt nem tud marketing menedzsert, szövegírót, grafikust alkalmazni, de csapatban megoszlanak a költségek.

Például vegyük a törzsvásárlói rendszer kiépítését! Nagy különbség van aközött, hogy egy virágboltos ismeri személyesen visszatérő vevőit és aközött, hogy törzsvásárlói rendszert működtet, ahol a regisztrált vevőket az Első Országos Minőségi Virág Hálózat által ajánlott marketing módszerekkel hatásosan és költséghatékonyan tudja elérni.

Vevő megtartó ötleteivel és törzsvevői rendszerével támogatja a fennmaradást. Aki rendszeresen használja ezeket a marketing eszközöket és él a kampányok adta lehetőségekkel, elmondhatja, hogy ő mindent megtett annak érdekében, hogy megtartsa vevőit, fenntartsa vagy növelje eredményeit.

Hogyan stabilizálják a rendszeresen visszatérő vevők a forgalmat?

Egyik virág hálózati tagunk ebben az évben májusig 600 darab törzsvásárlói kártyát osztott ki és ezzel stabilizálta a forgalmát. Ez 600 visszatérő vevőt jelent!

Bátorítunk mindenkit, csatlakozzon a Virág Hálózat csapatához és használja ki a csapatmunka lehetőségeit! Várjuk Önt is legközelebbi gyűlésünkön! Ha kérdése van, hívja a 0630/438-9517-es telefonszámot!

Dr. Sum István
ügyvezető